Hogyan segített a Pilates a Testépítésben?

Manapság nagy divattá vált a testépítés, nem véletlenül, hiszen a súlyzós edzésekkel a többi testmozgáshoz képest, viszonylag rövidebb időn belül építhetünk ki látványos, izomtól dagadó formás testet. Viszont ha nemcsak hobby szintén végezzük, akkor már nagyon szigorú étrendet is kell tartanunk.

Igazi kihívás, amit mindenkinek ajánlanék, hogy próbálja ki magát egy fitness versenyen (lehet, hogy az út azért hosszú lesz :)) feszegesse a határait, próbálja meg képes e rá. 

Az ilyen versenyeknek nagyon erős jellemépítő szerepe is van. Képes vagyok e rá vagy feladom a nagyon kemény edzéseket, a versenyt akár pár nappal a cél előtt.. 

 
Gyógytestnevelő tanárként csak az egyszerűbb pl fitness modell kategóriát ajánlanám mert a már nagyon izmos erős kategóriák akár hogy is titkoljuk kedves testépítő kollegák mindenről szól csak nem az egészségről! Főleg a versenyek előtti állapotok! De lehet gyönyörködni ezekben a versenyekben és mint tudjuk “Cirkusz és kenyér kell a népnek! “
 

Pár évvel ezelőtt aktív részese voltam ezeknek a versenyeknek és sikerült eljutnom hazai és nemzetközi bajnoki címekig.

Sokakban felmerült a kérdés, hogy miért akar valaki 2 gyermekes anyukakent túl a XXXX -en színpadra állni?
Nos engem egyszerűen csak a kíváncsiság vitt , meg a sors.., pont egy olyan edzőteremben dolgoztam Pilates oktatóként, ahol testépítők készültek versenyekre.
Megkérdeztem az edző kollégámat, hogy szerinte én is indulhatnék e ? A válasz egy kérdés volt, “Mikortól szeretnéd elkezdeni a felkészülést? “Az én válaszom pedig az volt  “Mától!”
 
Szerintem az életben is azok az emberek lesznek sikeresek akik képesek gyors és határozott döntéseket hozni.
Kedves anyukák ne higgyetek el ,hogy terhesség után csúnya lesz a börötök es nem lehet visszahozni a régi formát. Dehogyisnem! Sőt!
Ha nekem sikerült, Neked is sikerülhet! Egy képzett személyi edzőre azért szükséged lesz, enélkül nem szabad elkezdeni!

Most szeretnek kitérni a Pilates szerepére, én az edzések során meglepően gyorsan fejlődtem és izmosodtam, ebben a Pilates tornának óriási szerepe volt.
A házépítésnél is elengedhetetlenek a jó alapok, így van ez bármilyen sportnál is. Pilates gyakorlatokkal pont az alapokat erősítjük meg a törzsizmokat, stabilizáló izmokat.

Erősítő és nyújtó gyakorlatokkal edzük a mélyizmokat, ezáltal lecsökkentjük a sérülés veszélyét is. Sajnos az edzőtermekben még mindig nagyon sok káros gyakorlatokat láthatunk, amik aztán sérülésekhez vezethet.Tudom , hogy a férfiak egy kicsit idegenkednek a Pilatestől,pedig ezt a mozgásformat kedves férfiak pont a Ti számotokra találta ki Joseph Hubertus Pilates, aki az integráló táborban segített a katonáknak megőrizni a testi egészségüket.

Saját tapasztalat alapján ajánlanám minden testépítőnek, hogy építse be az edzéstervébe legalább heti 1 alkalommal a Pilates órát.

Ígérem nem marad el a hatás!
Surányi Nelly 
Gyógytestnevelő tanár , Pilates oktató, Fitness bajnok